Maradj a csúcson! – Rövid összefoglaló a sikerhez hosszú távon is

Bizonyos időközönként mindenki önbizalma meginog. Apró kudarcok, kevésbé sikeres vállalások eredményezhetik az egyén életminőségének lassú hanyatlását. Mindennek azonban nem szükségszerű bekövetkeznie! Számtalan eszközt találhatunk a szakirodalom sűrűjében a sikerhez vezető lépcsőkről, arról azonban kevés alkalommal olvashatunk, hogy miként tartsuk meg az elért eredményeket.

Gondolkodjunk erdőben fák helyett!

Szeretnél a céges hierarchia csúcsára kerülni és kiszakadni a „statiszta” szerepkörből? Az absztrakt gondolkodás olyan kontrollérzetet nyújthat számodra, mely recept lehet a magas beosztás eléréséhez – írja a Journal of Experimental Social Psychology című szaklap. Az absztrakt gondolkodás nem engedi, hogy elvesszünk a részletekben, ennek megfelelően több lehetőség számbavételét teszi lehetővé egy adott választás során. „A túlzottan konkrét gondolkodás ezzel szemben növeli a belső vívódások és a meghiúsult projektek számát is” – állítják a szakértők. A kiterjedt gondolkodási forma nagy lépések megtételére biztatja a vezetőket. Ezért rájuk jellemző inkább a részletekben történő precíz elmélyülés helyett alkalmazott absztrakt gondolkodási stílus. Pamela K. Smith, a kutatás egyik vezetőpszichológusa szerint hétköznapi céljaink során is kifizetődő erre törekednünk, és akár a napi teendőinket is a gondolkodási mód köré szerveznünk. Ha a részcélok helyett a nagyképet próbáljuk kialakítani, az alapján hozunk döntéseket, a várt siker nem marad el!

Számoljuk fel az alváshiányt!

A leggyakrabban emlegetett életmódtanácsok közé sorolhatjuk a megfelelő alvásmennyiségre ösztönző felszólításokat. Valamiért azonban számtalan esetben döntünk amellett, hogy minőségi alvás helyett a halogatást és más feladatok elvégzését választjuk. Egy kutatás szerint a korábban ideálisnak tartott nyolc órás alvásidő is kevés lehet olyan felnőttek esetében, akik stresszes és rohanó életet élnek – fogalmazta meg a Journal of Sleep Research. Azt tanácsolják, hogy két nyolc órás alvási periódust követően legalább ugyanennyi kilenc órás alvásra szakítsanak időt a teljes regeneráció eléréséhez. Felejtsük el az 5-6 órás éjszakai pihenést, és törekedjünk a mély alvásra sikerességünk érdekében! Nem csupán munkahelyi teljesítményünk, általános közérzetünk is meghálálja majd!