Pszichológiával a boldogabb munkahelyekért

A Mindset szervezetfejlesztési projekt célja a Mindset Pszichológia felhalmozott tudásának és eszközeinek felhasználása a szervezetek humánerőforrás fejlesztése érdekében.

Kapcsolatfelvétel

Hogyan fejlesztjük a szervezetet? 

Átfogó diagnosztikai felmérés alapján kijelöljük az ideális szervezeti működéshez szükséges célokat és a fejlesztés irányát, amely az egyéni és szervezeti teljesítményt is magasabb szintre emeli. A szervezetfejlesztési folyamatok részei például a különböző krízisekre megoldást kínáló tréningek, workshopok, egyéni és csoportos coaching, a vezetőfejlesztő programok, de akár vállalati pszichológus biztosításával is tudjuk támogatni a cégeket. 

Pszichés biztonság a szervezetben

A szervezetfejlesztés lépései





Diagnosztika

Szervezetfejlesztő folyamatunk első fázisában kvantitatív diagnosztikát végzünk.


Megoldási javaslat

A diagnosztizált problémákra szervezeti stratégiaként is használható megoldási javaslattal állunk elő.


Implementálás

Az implementálás fázisán is végigvezetjük a szervezetet, mely a szervezetfejlesztés gyakorlati megvalósítását jelenti.


Utánkövetés

A szervezetfejlesztés hosszú távú folyamat, a stratégiát gyakran újra kell tervezni. Ebben is számíthatsz ránk.

Miért fontos a szervezeti diagnosztika?

Minden szervezet az egyensúlyra, homeosztázisra törekszik. Nincs ez másképpen az emberek által alkotott cégeknél, szervezeteknél sem. Ha ez az egyensúlyi állapot megborul, a szervezetben kompenzálásként diszfunkcionális folyamatok indulnak be, amelyek különböző problémák formájában jelentkezhetnek: például bizalmatlanság, elégedetlenség, fluktuáció vagy stagnálás képében.A szervezetfejlesztés során lényeges feladat, hogy feltérképezzük, a szervezet hol tér el az egyensúlyi állapottól – erre szolgál a szervezeti diagnosztika. Ennek célja a szervezetben zajló “kóros” folyamatok azonosítása különböző eszközök segítségével, a diagnózis felállítása, majd a megfelelő beavatkozás megállapítása. Amellett, hogy a szervezetek az egyensúlyi állapotra törekednek, a többi élő szervezethez hasonlóan érési folyamaton, életciklus váltásokon is átmennek. Minden érési szakasznak megvannak a maga nehézségei, krízisei, amelyek egyben óriási növekedési és bukási potenciált is rejtenek magukban, ezért a diagnosztika része a szervezeti életciklus meghatározása is.


Mi a szervezeti diagnosztika menete?


A szervezeti diagnosztika során minden esetben kvalitatív (pl. interjúk) és kvantitatív (pl. kérdőívek) módszereket ötvözünk egymással. Eljárásunk az alábbi lépésekből épül fel:

  • Első körös interjú a céget képviselő személlyel (tulajdonossal, vezetővel vagy menedzserrel) a következő tématerületeket érintve: szervezeti működés, vállalati kultúra, szervezeti életciklus meghatározása, humán tényezők, kommunikáció, innovációs érettség, szervezeti irányvonalak és jövőbeli célok (ennek hossza körülbelül 1-2 óra)
  • Javaslattétel egy vagy több alkalmazandó diagnosztikai módszer kiválasztására, amelyekkel az interjúk alapján alkotott képünk szerint a legeredményesebben és hatékonyabban tudjuk mélyrehatóan felmérni a szervezet működésmódját és fejlesztendő területeit (az interjút követő 2 munkanapon belül)
  • Diagnosztika lebonyolítása a szervezeten belül
  • Elemzés és értékelés elkészítése


Diagnosztikai eszköztár


  • Közvélemény-kutatás
  • Mélyinterjú: Kiválasztott vezetőkkel és/vagy munkavállalókkal (50 perc/interjú).
  • Fókuszcsoportos beszélgetés: Előre meghatározott szempontok alapján történő vezetett beszélgetés 8-10 fő bevonásával (2 óra).
  • Kérdőíves felmérés: A szervezet működéséről és jelenlegi kihívásairól annál pontosabb képet kapunk, minél több résztvevővel zajlik a felmérés. Az interjúkon elhangzottak alapján kerülnek kiválasztásra a kérdőívek. Az alapkérdőívek közé tartoznak: a szervezeti kultúra, a konfliktuskezelési stílusok, az egyének motivációs mintázatának felmérésével és a szervezet innovációs érettségével kapcsolatos mérőeszközök, valamint kompetencia-elemzés 360 fokos értékeléssel.
  • Hálózatelemzés szociometriával: A szociometria segítségével mérjük fel a közösséget, a csoporton belüli kapcsolatokat, a kötődéseket és választásokat. A munkahelyen belüli viszonyok feltérképezése kiváló eszköz a konfliktusok megértésére, valamint a formális és informális vezetők, illetve a klikkek azonosítására.
  • Modell alapú elemzések: SWOT, SOAR, PEST analízis
  • Shadowing technika: A vezetőről való reálisabb kép kialakítása érdekében egy coach figyeli meg a szervezetben kulcsfontosságú szerepet betöltő személyt a munkatársaival való mindennapi munkája során, majd összehasonlítja a vezető vélekedését és saját megfigyeléseit. Ez a módszer segít csökkenteni a távolságot a vezető magáról és a beosztottak róla kialakított képe között.
  • Másodlagos adatok vizsgálata: A szervezetben elérhető számszerű információk vizsgálata (pl. fluktuációs adatok)

Referencia

Miben segíthetünk?

Ha nehéz élethelyzetbe kerültél és úgy érzed, segítségre lenne szükséged, vagy esetleg csak érdeklődnél szolgáltatásainkkal kapcsolatban, írj nekünk, és mi felvesszük veled a kapcsolatot. Bátran keress minket telefonon is!

Jelentkezz be telefonon!

+36 70 329 8180