Károly Fruzsina vagyok, pszichológus, gyógypedagógus. A munkám során elsődleges célom, hogy a hozzám érkező gyermekek újra rátalálhassanak az egységre önmagukkal, és megőrizhessék a lelkük tisztaságát a fejlődésük során. A szülők számára pedig szeretnék támpontokat nyújtani ahhoz, hogy minél jobban megismerjék gyermeküket. 

Számtalan édenkerti tekintetet láttam

„Néztél már gyerekszembe? Pár éves gyerek szemébe. De nem úgy felszínesen, ahogy mi egymásra nézünk – hanem komolyan. Kíváncsian. Mélyen. (…) Édenkerti tekintet ez. Zavartalan, békés. Tiszta. És… boldog? Igen, boldog. De nem úgy, hogy örömteli, hanem úgy,hogy egységben él önmagával: egy olyan világból néz, ahol nincs még hasadtság, dráma, ahol a lélek még nem koszos.”

A szakmai életutam során időről időre előszeretettel tekintek vissza a kezdetekre, hogy miért is választottam a segítő hivatást. Miért lettem pszichológus? Miért választottam a gyógypedagógiát? Miért mélyültem el a kisgyermekkor pszichológiájában és foglalkozom a mindennapok során szülő-csecsemő párosokkal, valamint kettejük kapcsolati dinamikájával? A lelkem legmélyén mindig is éreztem, hogy ez az én hivatásom, ez az én utam. Mégis jó ideig még saját magam számára is kihívást jelentett szavakba önteni a szakmai identitásommal kapcsolatos érzéseimet. Majd váratlanul szembe találkoztam Müller Péter fent idézett szavaival. Azonnal rám tört a felismerés érzése, az a bizonyos aha-élmény.

Számtalanszor volt már szerencsém átélni azt a tiszta pillanatot, amikor egy kiegyensúlyozott és boldog gyermek szemébe néz az ember. Valóban édenkerti tekintet. Azonban sokszor néztem olyan gyermek szemekbe is, ahol már nagyon kicsi korban is a hasadtság és a dráma első szikráit találtam. Az ő szüleiknek pedig nem volt lehetőségük arra, hogy nap mint nap megcsodálják gyermekük édenkerti tekintetét. Ez pedig további nehézségeket és konfliktusokat szült a kapcsolati dinamikában. 

„Hogy gyermekek rátalálhassanak az egységre önmagukkal”

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán 2014-ben szereztem meg a diplomámat értelmileg akadályozottak pedagógiája és szomatopedagógia szakirányon. 2017-ben pedig az ELTE Pedagógiai és Pszichológia Karán fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia szakirányon pszichológusi végzettséget szereztem.

A gyógypedagógusi diplomám megszerzését követően három évig dolgoztam értelmileg akadályozott óvodáskorú gyermekekkel.

2017 szeptemberétől dolgozom a Budapesti Korai Fejlesztő Központ munkatársaként. Jelenleg a Magyar Családterápiás Egyesületnél képződöm családterapeutának, továbbá integrált szülő-csecsemő konzultációs továbbképzésben is részt veszek.

A munkám során elsődleges célom, hogy a hozzám érkező gyermekek újra rátalálhassanak az egységre önmagukkal, és megőrizhessék a lelkük tisztaságát a fejlődésük során. Ezen túl a szülők számára szeretnék támpontokat nyújtani ahhoz, hogy minél jobban megismerjék gyermeküket, valamint, hogy képessé váljanak már az első hónapoktól kezdve jól értelmezni kisbabájuk jelzéseit és adekvát válaszokat tudjanak adni azokra.

Szolgáltatásaim