Gyermekpszichológia

Egyenlő esélyeket mindenkinek! Vagy mégsem? – Avagy az integrált oktatás árnyaltsága

Ugyan a fogyatékos gyerekek normál oktatásba való integrálásának gondolata az utóbbi években Magyarországon is egyre inkább teret kapott, és abban sokan egyetértenek, hogy az alapelve pozitív, a bevezetés módjában, lehetőségeiben, következményeiben jelentős nézeteltérések és kérdések állnak fenn.

Élet & Pszichológia

Mégis mi haszna az emberi tudatnak?

Korábbi cikkünkben néhány igencsak elgondolkodtató kutatási eredményről számoltunk be az agy és az elme viszonyát illetően.

Sportpszichológia

A hajléktalan tizenegy – a sport társadalmi befogadást támogató funkciója

Társadalmunk egyik legjelentősebb problémája a hajléktalanság mint a depriváció legszélsőségesebb formája.

Személyiség

Álarc mögött – ki vagyok én? II. rész

Szerencsés esetben fiatal felnőtt korra találunk legalább egy olyan biztonságos közeget, ahol fel tudjuk, fel merjük vállalni magunkat, ahol a persona nem hasonulás, hanem azonosulás útján működik.

Személyiség

Álarc mögött – ki vagyok én? I. rész

Veled is előfordult már olyan, hogy teljesen mást gondoltál magadról, mint amit mások láttak belőled?

Sportpszichológia

A sport mindenkié! – A paralimpia társadalmi hatásai

A mozgás minden ember életében természetes, alapvető igény és cselekvés.

Személyiség

Kulturális kreatívok, akik megváltoztatják a világot - I. rész

Társadalmunk átalakulóban van, és jelenleg olyan visszafordíthatatlan változások zajlanak le értékeinkben, melyek vélhetően meghatározzák majd a 21. század fejlődését is.