Kapcsolataink

Szülő a börtönben – nehézségek I. rész

A fejlődéslélektanban az egyik alapvetésnek azt tekintjük, hogy a biztonságos kötődéshez, és úgy általában a megfelelő szülő-gyermek kapcsolathoz, a szülőnek és gyermeknek mennyiségi minőségi időt kell eltölteniük, valamint a szülőnek megfelelően szenzitívnek kell lenni a gyermek szükségletei iránt.

Gyermekpszichológia

Segítség, zaklatnak! – Mit tehetünk az online zaklatással szemben?

Mindennapi életünket jelentősen megkönnyíti és egyszerűbbé teszi az a fejlett technológia, amiben élünk.

Gyermekpszichológia

Bullying, avagy az iskolai bántalmazás pszichológiája

Az iskolai bántalmazás (bullying) továbbra is napirenden van, és fontos, hogy beszéljünk róla, hiszen amellett, hogy az áldozatok felnőtt korukig cipelhetik terheit, az egész közösségre hatással van, részei a szemlélők és a tanárok is.

Gyermekpszichológia

Kiközösítés, beszólogatás, pletykálkodás – bántalmazás a tanárok szemével

Vajon hogyan gondolkodnak a tanárok az iskolai bántalmazásról?

Gyermekpszichológia

Eszem, tehát vagyok – az evészavarok filozófiája, I. rész

Az evészavarokban az ételhez való viszony a világegyetem központja.

Élet & Pszichológia

Lövöldözés a figyelemfelkeltésért – iskolai mészárlások pszichés háttere

Április 16-án volt a tizenkettedik évfordulója a Virginia Tech egyetemi mészárlásnak.

Gyermekpszichológia

„Hagyjál békén!” – Avagy miért létezik iskolai bántalmazás, és hogyan tegyünk ellene

Mikortól nincs rendben, ha valakit piszkálnak az iskolában?

Bullying, klímaváltozás, parasport, robotok – változó világ, változó társadalom?

Május 10-én, immár második alkalommal szervezett konferenciát az ELTE PPK Szociálpszichológia Tanszék és a Mindset Politikai Pszichológia.

Gyermekpszichológia

Bebújós: bullying a színpadon

Egy álomovi, egy ártalmatlannak tűnő gyerekjáték, pár aggódó szülő, egy rosszindulatú pletyka, egy óvatlan óvónő és már kész is a baj… Egy szorongó kislány és kissé neurotikus édesanyja életre szóló sebeket szerez.