Pszichológus Szemmel
A súlyos párkapcsolati kontroll meztelen valóságaA bántalmazó viselkedés esszenciális dinamikája az alá-fölé rendeltségi viszony, a másik élete feletti kontroll fokozatos, megkomponált, teljes átvétele.
Kapcsolataink
Az „It ends with us"-jelenség, avagy a párkapcsolati erőszak romantizálásának veszélyeiHitelesen mutatja-e be a Velünk véget ér című film a párkapcsolati erőszakot és az abból való menekülést?
Kapcsolataink
Ezekre nagyon figyelj! – Korai figyelmeztető jelek a bántalmazó viselkedésébenHabár vannak olyan párkapcsolatok, ahol a felek megosztják egymással jelszavaikat, a jelszavak kikényszerítése vagy kizsarolása bántalmazásnak minősül.
Gyermekpszichológia
Miért nem szóltál? – a gyermekbántalmazás láthatatlanságaMiért nem szólalnak meg a bántalmazott gyermekek? Mit okoz bennük az erőszak? Miért nehéz felmérni a bántalmazás mértékét?
Kapcsolataink
5 tévhit, amit a bántalmazó szeretne, ha elhinnénk a családon belüli erőszakrólA családon belüli erőszak súlyos teherként nehezedik az áldozat vállára.
Kapcsolataink
A családon belüli bántalmazás legtöbbször még mindig láthatatlanA bántalmazottak helyzete Magyarországon továbbra is kétségbeejtő – fontos lenne kialakítani egy haladó szellemiségű társadalmi párbeszéd egységes keretrendszerét, amit áldozatvédő attitűd jellemez.
A családon belüli erőszak már bekerült a büntetőeljárások körébe is, a férfiak sok esetben mégsem jutnak el a segítségkérésig. Vajon a férfiakat miért nem kezeli a társadalom ugyanazon a szinten, mint a nőket, amikor családi bántalmazásról van szó?
Az alábbi cikk témája nem a Szilágyi családban történt események, hanem azok lecsapódása a médiában, és ez utóbbinak egyszerű szociálpszichológiai jelenségeken keresztüli értelmezése.
Kapcsolataink
Az iskolai bántalmazás I. rész – Hogyan ismerjük fel a bántalmazó viselkedést?A bullying egy veszélyes magatartásforma, amely a gyermekek lelki egészségét és személyiségfejlődését veszélyezteti. Cikkünk első részével az iskolai bántalmazás felismerésében szeretnénk segítséget nyújtani.