Pszichológus Szemmel
Az örök fiatalság utáni vágyódás pszichológiája – A szer című film nyománMire vagy képes ahhoz, hogy fiatal és szép maradj? Egy új body horrorfilm főszereplőjeként Demi Moore amerikai színésznő az örök fiatalság után vágyakozik.
Élet & Pszichológia
Mindennapi küzdelmek a vásznon – 5 film a valós élet problémáirólA művészet, különösen a filmek, nemcsak szórakoztatnak, de hatékonyan segítenek megérteni a körülöttünk zajló eseményeket.
Kapcsolataink
Az „It ends with us"-jelenség, avagy a párkapcsolati erőszak romantizálásának veszélyeiHitelesen mutatja-e be a Velünk véget ér című film a párkapcsolati erőszakot és az abból való menekülést?
Élet & Pszichológia
„...megellett a tehenem... ezért a boldogságérzetem 10” – Nem egyszerű, de nem is túl bonyolult a boldogságA kortárs diskurzus a boldogságot többdimenziós jelenségként definiálja, amely magába foglalja a fogalom érzelmi jóllétre, kapcsolatokra és személyes célok megvalósítására is kiterjedő aspektusait.
Élet & Pszichológia
Hogyan szexeljünk – vagy inkább hogyan ne? FilmajánlóHárom érettségi után álló fiatal lány bulizós élményeibe tekinthetünk bele.
Munkapszichológia
Így válhatsz jó főnökké – 3 vezetői lecke Paul Atreidestől, a Dűne főszereplőjétőlPaul Atreides vezetői attitűdje iránymutató lehet minden főnök számára.
Élet & Pszichológia
Mit tanulhatunk a Semmelweis filmből? — A hős az ember mögöttA Semmelweis film nem csupán egy történelmi eseményt mutat be, hanem felvillantja Semmelweis Ignác mély pszichológiai rétegeit és hősiességét is. De vajon mit tanulhatunk ebből a filmből? Hogyan válhatunk mi is hősökké?
Pszichológus Szemmel
Érezni ér! – 20 éves az Igazából szerelemIdén 20 éves az Igazából szerelem című film. Ennek apropóján Tari Annamária klinikai szakpszichológus és Horváth Gergely rádiós műsorvezető podcast sorozatából szemezgettünk.
Élet & Pszichológia
A komplikált gyász érzelmi tornádójáról: A Nem kapjátok meg a gyűlöletem című filmdráma elemzéseA Nem kapjátok meg a gyűlöletem című filmdráma Antoine Leiris küzdelmét mutatja be élete legnagyobb veszteségével, a felesége halálával, aki – ahogy azt Antoine a másfél éves fiúknak igyekszik megmagyarázni – már sosem térhet haza hozzájuk.