Gyermekpszichológia
Jó az, ha „ügyes” vagy? – Hogy dicsérjünk jól?A gyerekeknek roppant nagy szükségük van a megerősítésre, dicséretre, pozitív visszajelzésekre. De vajon mik azok a szempontok, amelyeket követnünk kell, ha igazán jót akarunk a gyerekeinknek?
Gyermekpszichológia
Kire bízhatom ma a gyerekem? – A szociális háló szerepe a gyereknevelésbenA világszintű mobilitás, a generációk között elhatalmasodó szakadék és a végtelen számú nevelési nézetek ömlesztett elérhetősége egyre jobban elszigeteli a szülőket, amelyek negatív hatással lehetnek a saját mentális jóllétre és a gyerekek fejlődésére is.
Az értelmes célok kitűzése, illetve azok eléréséhez vezető út megtervezésének képességét jobb minél korábban elsajátítani. Hogyan segíthetjük szülőként gyermekeinket a céljaik elérésében és a motivációjuk fenntartásában?
Gyermekpszichológia
Következetes, vagy merev szülő vagy? – Tisztázzuk a különbségetA szülői következetesség tudjuk, hogy fontos. Jelentőségét a gyerekek életében mégis rendszerint félreértjük. Minden a biztonságérzettel kezdődik.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai karának felhívását tolmácsoljuk, ahol dr. Jármi Éva vezetésével legújabb kutatásukban a szülői megküzdésmódokat vizsgálják.
Mivel tesszük a legjobbat gyermekünknek: ha együtt alszunk vele, vagy ha már egészen a kezdetektől külön szobában altatjuk el? Mit mondanak a pszichológiai kutatások, létezik-e egyértelmű válasz erre a sokrétű kérdésre?
Gyermekpszichológia
Egy kicsi és egy pici – tippek a testvérféltékenység ellen„Ki ez az idegen baba, akit anya helyettem szeretget?” Gondolhatja a nagyobb testvér. Hogyan segítsünk neki a kialakult helyzetben?
Gyermekpszichológia
Szuperérzékeny a gyermekem? – Hat tipp, hogyan kezeljükA szuperérzékeny gyerekeket társai, esetleg tanárai az ijedős, félénk, visszahúzódó címkével illetik, pedig a hiperszenzitivitás egy velünk született hajlam, ami genetikailag öröklődik. Áldás vagy átok? Hogyan segíthetünk szülőként a gyermekünknek?
Különleges, speciális, egyedi, kivételes, páratlan, egyedülálló...sajátos nevelési igény.