Gyermekpszichológia

Az új gyerekkor nem jó gyerekkor?

Mindennapi életünk tempója egyre kevésbé van összhangban a gyermeki fejlődés lendületével. Mit válthat ki ez a gyermekekből? És hogyan segíthetünk nekik visszarázódni saját fejlődési ütemükbe?

Gyermekpszichológia

Szülői nevelői stílusok hatásairól – hogyan is volt a mesékben?

Szülőként a nevelési stílusunk nagymértékben hatást gyakorol gyermekeink viselkedésére, kihatva akár a felnőtt életükre is. Hat rájuk az ahogyan jutalmazzuk, dicsérjük őket, és ugyanúgy az is, ahogyan szidást kapnak tőlünk, vagy ahogy a szabályokat magyar

Élet & Pszichológia

Hogyan beszélj a gyermekeddel? – Az emlékezés tanulása

Mi történik az élet első 3-4 évében, amikor kialakul az emlékezetünk? Kutatások szerint itt többről van szó, mint az agy egyszerű érése – az emlékezést édesanyánktól tanuljuk.

Élet & Pszichológia

Túlzott elvárások csapdájában – a reális elvárások fontossága az egészséges érzelmi fejlődés szempontjából

A reális elvárások elengedhetetlenek a szülő és gyermek közti érzelmi kapcsolódásban, valamint az egészséges fejlődésben. A túlzó elvárások számos életcsapdát rejtenek magukban.

Gyermekpszichológia

Miért van olyan nagy szükség az apai jelenlétre?

„Tudatos jelenlét” az apaságban? – Cikkünkben az apák gyermeknevelésben betöltött szerepével és annak fontosságával foglalkozunk.

Gyermekpszichológia

Burokba zárt szeretet – a túlvédő szülő és gyermeke

Napjainkban sűrűn előfordul, hogy a szülők a lehető legjobban szeretnének teljesíteni, és igyekeznek mindenből a legjobbat megadni csemetéik számára.

Kapcsolataink

Pszichotrükkök II. rész: Az óvodáskor nagy kérdései

Minden szülőben felmerül a kérdés: Baj, ha gyermekünk szopja az ujját?

Kapcsolataink

Hogyan legyünk elég jó szülők a koronavírus idején?

A járványhelyzet következtében sok család és ezzel együtt a családban betöltött szerepeink is gyökeresen megváltoztak.

Élet & Pszichológia

Értő figyelem és énközlések – Gyermekjátszmák III. rész

Játszma során teszünk egy lépést, amire a másik fél egy ellenlépéssel reagál, mindezt úgy, hogy egyikünk sincs a saját lépésének tudatában, habár feltehetően ez már a sokadik helyzet, amelyben hasonlóan járunk el.