Élet & Pszichológia

Használ-e a délutáni alvás?

Több kultúrában a délután alvás – vagy szieszta – a napirend része, van, ahol még az üzletek is bezárnak egy pár órára ebéd után.

Élet & Pszichológia

Az éjszakai felébredés ördögi köre – és amivel megszakíthatjuk

Gyakran tapasztalhatjuk, hogy ha egyszer felébredtünk éjszaka, nagyon nehezen alszunk vissza – ha ezzel a problémával küzdünk, érdemes áttekinteni a lehetséges okokat és megoldásokat, melyeket felvázolunk cikkünkben. 

Élet & Pszichológia

EMDR terápia – út a tudattalanba

A közel 30 éves módszer iránt óriási a szakmai lelkesedés, és az eredményei is biztatóak.

Élet & Pszichológia

5 érv a rendszeres olvasás mellett

Miért is éri meg időt szánni rá?

Élet & Pszichológia

Mit tehetünk az álmatlanság ellen?

Sokaknak ismerős lehet a kínzó érzés, amikor órákig csak forgolódunk, de nem tudunk elaludni.

Élet & Pszichológia

A nők máskor és máshogy alszanak, mint a férfiak

Sokak számára ismerős felállás lehet, hogy egy pár női tagja reggel aktívabb, este viszont hamarabb elalszik, míg a férfi inkább sokáig fent marad, de a reggeli kávé előtt kevésbé jó beszélgetőpartner.

Élet & Pszichológia

Eltolódott alvásciklus – miért maradunk fent tovább a karanténban?

Az otthonlét alatt sok esetben változást figyelhetünk meg az alvásunkban: esetleg később fekszünk le, nehezebben kelünk fel reggel, álmosabbak vagyunk napközben, vagy kevésbé tudunk mélyen aludni.

Élet & Pszichológia

Aki rosszul alszik, az mentálisan is beteg?

Egy átlagos ember körülbelül az élete harmadát tölti alvással.

Élet & Pszichológia

„Aludj csak, én álmodom” – avagy hogyan segítenek bennünket álmaink?

Ha valaki megkérdezné, mit szerettünk legjobban a gyermekkorunkban, akkor biztos, hogy eszünkbe sem jutna a délutáni alvást említeni.