Karsai Szilvia pszichológus, a Mindset Pszichológia szakújságírója volt Petz Margó vendége a Karc FM Spájz című műsorában. A beszélgetés során a tudatos tervezést járták körül az óév lezárása, az új év célkitűzései, illetve az eredményes vizsgaidőszak szempontjából.
A Karc FM Spájz című műsorában elhangzott félórás beszélgetés egyik kulcsgondolata a
rendszerszemlélet és a tudatosság szükségessége
volt. Az interjú apropóját a szerző lapunkban megjelent, januári aktualitású írásai szolgáltatták (Rakjuk rendbe az óévet, Nyakunkon a vizsgaidőszak, Tanulni, tanulni).
Az esztendő első hónapja a korábbi tapasztalatok lezárása, új tervek és fejlődési lehetőségek vállalása szempontjából egy kitüntetett időszaka az évnek. Ehhez jön hozzá az egyetemisták számára egy újabb jelentés, a korábbi szemeszter zárása és következő félév elkezdése.
Mi a közös e három, látszólag egymástól műfajában és tartalmában távol eső témában? Tanulás, fejlődés, változás nem jön létre, vagy nem kellően eredményesen jön létre, ha nem rendszerben gondolkodunk, és az alapok vagy a rendszer elemei nincsenek rendben. Ez egy évváltásnál az óév élményeinek, tapasztalataink összegzését, egy vizsgaidőszakban pedig a tantárgyi követelmények teljesítését, a tananyag elsajátítását jelentik. Ezek
összegző áttekintése nyomán hatékonyabbá válhatunk
új célkitűzéseink tervezésében – és ami még ennél is fontosabb, a megvalósításukban.
A beszélgetés során szóba került, hogy milyen szempontok mentén, milyen eszközök segítségével érdemes összegeznünk, miért fontosak a célkitűzések. Szó esett arról is, hogy igaz-e a mondás, hogy merjünk nagyot álmodni vagy inkább apró léptekkel haladjunk a siker felé. A műsor által kreditvadászok épp úgy kaphattak szempontokat, mint azok, akik időbeosztásukat kizárólag csak a nettó idők alapján állították eddig össze. Végül ahhoz is elhangzott néhány támpont, hogy hogyan éljük túl a januárt úgy, hogy ebben az ütközetben a ló és a lovasa is épségben megmaradjon.
A beszélgetés meghallgatható a Karc FM Spájz archívumában, 18:57-től kezdődően.