Amikor egy szervezeti kultúra pozitív irányba halad, az az eredményein is látszik. Javul az anyagi teljesítmény, az ügyfél elégedettsége, a produktivitás és a munkavállalói elköteleződés is. Miért vált napjainkban a szervezeti kultúra a siker kulcsává, és mik az alappillérei? Cikkünkből kiderül.

Egy jó légkörű munkahely mindig sikeres lesz, mert pozitív érzelmeket hív elő a dolgozókból, mely serkenti a személyek közti kapcsolatokat, felszabadítja a kreativitást, ellenállóbbá tesz a stresszel és a nehézségekkel szemben. Egy jó vállalati kultúra vonzza az embereket és lojálisabb munkavállalókat eredményez.

Hogyan vezet sikerre a jó vállalati kultúra?

Célt ad. A jó vállalati kultúra a szervezet érdekeinek megfelelően segít a priorizálásban. Azok az alkalmazottak, akik magukénak érzik a vállalat értékeit, jobban kitartanak, valamint erősítik annak identitását és célkitűzéseit.

Bevonzza a munkaerőt. Az új, képzett munkaerő megtalálása komoly kihívást jelent manapság, nem csak az új, de a régebben felállított cégek számára is. Természetesen egy jó toborzási csapattal ezen lehet segíteni, de több jelentkezőre számíthat egy olyan cég, amelynek vonzó a kultúrája.

Segít az alkalmazottak megtartásában. Nehéz sikeres vállalatot létrehozni, ha a munkaerő folyamatosan kicserélődik. Ám ha erős vállalati kultúra jellemezi a céget, a dolgozók hosszú távon is hűek maradnak hozzá. A vállalati kultúra és a dolgozói elkötelezettség kölcsönösen hatnak egymásra. Minél erősebb a kultúra, annál kevésbé fognak elmenni a dolgozók a cégtől, és minél lojálisabbak a dolgozók, annál erősebb a vállalati kultúra. A siker kulcsa a „fő csapat” megtalálása, akik tökéletesen illenek a szervezeti kultúrába.

Önmagában motiválóan hat.  Ha olyan kultúrát alakít ki a cég, amelyet szeretnek a dolgozók, szívesen fognak bejárni dolgozni, és szenvedéllyel végzik majd a munkájukat. Így produktívabbak, innovatívabbak és kreatívabbak lesznek. Ez egy olyan eszköz tehát, mely segít növelni produktivitást.

Erősíti a márkát. Minél erősebb a vállalati kultúra, annál erősebb maga a márka. Hiszen ha olyan emberek dolgoznak a cégnél, akik magukénak érzik a vállalati értékeit és annak céljait, az megmutatkozik a munkavégzésükben is, és ez segíthet a márka többitől való megkülönböztetésében.

Melyek egy erős vállalati kultúra alappillérei?

A mások irányába tanúsított törődés, figyelem és felelősségvállalás kiemelkedően fontos, hiszen ez közösségé formálja a munkatársakat. Ezen felül az innovatív vállalati kultúra kialakítását legjobban az mozdítja elő, ha a tagok kerülik a hibáztatást, nem keresnek bűnbakot, ha valami nem a tervek szerint haladt. A pozitív légkörhöz hozzájárul, hogy a kollégák inspirálják egymást, és mindenki tisztában van a munka jelentőségével.

Ennek elősegítésére be lehet vezetni új közösségi szokásokat, amik erősítik az összetartozást, és pozitív érzelmeket keltenek a munkavállalókban. A Google a legjobb példa arra, hogy

nem a „csupa munka, semmi szórakozás” a teljesítmény kulcsa,

a kikapcsolódásra is időt kell szakítani. Ez lehet akár egy rövid ping-pong bajnokság a közös térben, ami segít egy kicsit kizökkenti a dolgozókat a munkából,  hogy hatékonyabban tudják folytatni a megkezdett feladataikat. De sokat emelhet a vállalati kultúrán, ha a vezetőség minden hónapban alkalma teremt arra, hogy a dolgozók összegyűlhessenek az irodában, és felköszönthessék az abban a hónapban született kollégákat. A közös ünneplés, az öröm együttes  megélése közelebb hozza egymáshoz az embereket.

***

A Mindset Pszichológia több, mint érdekes cikkek halmaza. Nem egyszerűen egy szaklap. Ebből a rövid animációs videóból megtudhatod, miről is szól valójában ez a páratlan platform!

https://www.youtube.com/watch?v=z-htXgkYeeE