Kiben ne merült volna fel az a kérdés minimum minden héten, hogy melyik cipőt lenne érdemes megvenni, vagy, hogy megéri-e a legújabb mobiltelefon az árát? A környezetünk hatására szinte cenzúra nélkül vagyunk kitéve a minket érő reklámoknak, hirdetéseknek és az azzal járó csábításoknak, amik befolyásolni próbálnak minket. Láng Nóra kolleganőnk a Zsolya Podcast vendége volt.

A döntéshelyzetek érthető módon nem tartoznak sokak kedvencei közé, azonban a hétköznapokban elkerülhetetlenek. A reggeli felkeléstől a vásárláson át annak kiválasztásáig, hogy hova menjünk nyaralni, folyamatosan döntések elé vagyunk állítva, és ez bizony sokszor fejtörést okoz.

Ezekben a helyzetekben vannak segítségünkre a kognitív heurisztikák: ez nem mást takar, mint egyfajta

problémamegoldást segítő, egyszerűsítő stratégiát, amely leegyszerűsíti a döntéshozás folyamatát számunkra.

Ez elsőre jól hangzik, de számos csapdát is rejt, hiszen valójában mentális torzításokról beszélünk, amelyek gyakran tévútra vezetnek minket. Ez hogyan történhet meg? El kell fogadnunk, hogy alá vagyunk rendelve ezeknek a csapdáknak, vagy ki lehet védeni ezeket a programokat?

A Zsolya Podcast epizódjában ezeket a stratégiákat és az ellenük szolgáló védekezési módokat tárgyaljuk ki vállalkozói szemszögből.

Az epizód elérhető itt, itt vagy itt.