Hagyományteremtő szándékkal startolt el május 8-án reggel a HR Fest on tour a debreceni Kölcsey Központban. Budapesten már évek óta megrendezik, vidéken pedig ez volt az első alkalom, hogy HR Festen vehetett részt a szakmai közönség, vagy jelen esetben inkább közösség. Kertész Tamara, szervezetfejlesztési tanácsadó tudósítása.
A HR Fest Debrecen úttörő jellege, hogy egy, a fővárosban jól működő konferenciának szerveztek egy – illetve több, hiszen Győrben is ellátogathatunk a szakmai eseményre május 29-én – „vidéki rokont”. A szervezők ezzel igyekeznek kompenzálni országunk vízfejét. A konferencián egy napon keresztül több teremben, különböző tematikájú blokkokban zajlott a program: volt szervezetfejlesztés, kiválasztás, coaching, de a fizikai területen tevékenykedő HR szakemberek is megtalálhatták a munkájukhoz hasznos tudást kínáló programokat.
Tóth Gergely, a HR Fest egyik alapítója megnyitó beszédében kifejtette, hogy miért Debrecent találták a legalkalmasabb helyszínnek arra, hogy itt nyissanak a vidéki városok szakmai közönsége felé. „Itt valami izzik, itt van a Csí...” – utalt ezzel arra, hogy a környék nagyobb szervezeteiben milyen innovatív munka folyik, valamint az egyre inkább pezsgő szakmai életre a humán erőforrás tekintetében. Azt is elmondta, hogy a szervező csapat által frissen alapított szakmai díj, a HR Best arra igyekszik inspirálni a kollégákat, hogy jövőbiztossá és jobbá tegyék a munka világát.
A szakmai előadásokban két fő téma látszott igazán kidomborodni.
Az egyik az munkavállalói élmény biztosítása,
amely több előadáson is fel-felütötte a fejét. Az AON, humánerőforrás tanácsadó cég képviseletében Uzsák Éva Virág tartott egy rövid, de annál inkább tartalmas előadást a munkavállalói élményről. „Valamilyen élmény mindenképpen éri a munkavállalót” – mondta, és kifejtette, hogy hogyan kapcsolódhat a munkáltató a dolgozói élményhez. Munkaadóként érdemes közelítenünk a kollégák fontos életeseményeihez, hidat képezve ezzel a munka és a magánélet között tátongó szakadék fölé. Uzsák Éva Virág azt is elmondta, hogy a pályakezdő generáció az élet minden területén, így a munkában is élményt keres, az ott eltöltött értékes, jó élményekkel teli idő pedig eredményt, profitot hoz. Ezek alapján tehát a munkáltatónak sem mindegy, hogy milyen élménnyel dolgoznak a munkavállalók, külön kiemelve az első benyomást, az első napok élményét, amely meghatározó lesz a dolgozó teljes karrierje során.
Batiz András, az Impact Works vezetője előadásában a storytelling, azaz történetmesélés kapcsán hozta szóba a munkavállalói élményt. A történeteink elmesélése remek alkalom arra, hogy keretbe foglaljuk és tudatosítsuk élményeinket. Ugyancsak a munkavállalói élmény kialakításáról beszélt a debreceni National Instruments ügyvezetője, dr. Ábrahám László, aki szerint ezt az élményt és a munkahely iránti elkötelezettséget már egy igen korai életkorban, akár az óvodában érdemes megalapozni.
A másik kiemelkedő vonulat, amit a rendezvény helyszíne valamelyest determinált, a lokalitás fontossága és a debreceniség élménye mint munkaerőpiaci tényező. A város employer brandként – azaz munkáltatói márkaként – való megjelenése egy kerekasztal-beszélgetésnek adott témát. Itt debreceni vezetők beszéltek arról, hogy mit jelent ma debreceni munkavállalónak, vagy épp munkáltatónak lenni. Mik azok az értékek, amelyek a – napjainkban kiemelten fontos – megtartást erősítik egy helyi szervezetben vagy az egész várost tekintve. A kerekasztal beszélgetésen kívül is számos helyi előadóval találkozhattunk a programfüzetben és persze a pódiumon is. A helyi erőket képviselte a Debreceni Coach Club is, akik izgalmas és gyakorlatias workshoppal várták a közönséget, akik így egy csipetnyi önismerettel, egy válasszal – vagy épp egy lendületet adó kérdéssel – távozhattak a nap végén.
A szűkebb – és tágabb – értelemben vett környék szakmai közönsége tehát egy izgalmas és tartalmas konferencián vehetett részt Debrecenben. Csupa olyan téma került terítékre, amely a fejlődést szolgálja helyi, vagy akár szélesebb körben.