Szupermarket lesz az új ismerkedési helyszín? Spanyolországban egy új randitrend terjed: ha este 7 és 8 között fejjel lefelé fordítunk egy ananászt a bevásárlókocsinkban, azt jelezhetjük, hogy készen állunk az ismerkedésre. Ez a poénból kipattant ötlet gyorsan virális lett, és úgy tűnik, egyre többen próbálják ki. Vajon ez jobb, mint az online ismerkedés?

Szingliként vágyunk a spontán, romantikus egymásba ütközésre, viszont mindeközben szeretnénk megóvni magunkat a kellemetlen leszólítástól, és attól, hogy kiderüljön, hogy a másik fél kapcsolatban él. Mégis hogyan tudnánk százszázalékosan beazonosítani a szingliket anélkül, hogy használni kelljen egy online párkereső applikációt?

A cikkből megtudhatod:

  • Hogyan váltak a szupermarketek randihelyszínné?
  • Mit kell tennünk, ha részt vennénk vagy épp elkerülnénk a trendet?
  • Hogyan változtatja meg a TikTok az ismerkedési szokásokat?

Egy Vivy Lin nevű spanyol humoristától származik a gondolat, hogy este 7 és 8 óra között érdemes boltban szingliként ismerkedni.

A nő egy randiműsorra is hivatkozott, amelyben az hangzott el, hogy onnan lehet felismerni az egyedülálló férfiakat, hogy bevásárlókosarukban csupán sör és csipsz található.

Biztosan mi is találkoztunk már olyan kezdeményezésekkel, ahol egyedülállóként lehetőségünk van személyesen ismerkedni. Ma ilyenek lehetnek a szingli bulik, rendezvények, vakrandik, utazások stb… Viszont az ismerkedési formák múltja régre nyúlik vissza: ezelőtt társadalmi események, mint például a bálok, táncházak, szüreti mulatságok és vidéki ünnepek szolgálhattak – többek között az egyedülállók – találkozási pontjaként.

Egy-egy rendezvény keretében vagy egy ilyen trend hatására lehetőségünk nyílik arra, hogy természetesebb módon ismerkedjünk, mint mondjuk egy randiapplikáción. Azok, akik a személyes találkozásokat preferálják, élvezhetik a helyzet spontaneitását, humoros jellemzőit és a közvetlenséget. Az, hogy a partnerünket egy hétköznapi helyzetben ismerjük meg, kisebb előnyt is nyújthat akár a kapcsolatépítésben. Ilyenkor közvetlenebb módon láthatjuk, hogyan éli a mindennapjait a másik fél. Egy közönséges bevásárlás során például sok minden kiderülhet a másik életmódjára, szokásaira vonatkozóan.

Az egyszerűsége adja ennek az ismerkedési trendnek a varázsát, így nem szükséges bonyolultabb magyarázatot keresni hozzá.

Mire figyeljünk a trenddel kapcsolatban?

A trendben különösen szórakoztató, hogy egy-egy árucikk – mint egy fejjel lefelé fordított ananász a bevásárlókocsiban – is jelezheti a szingli állapotot. További pletykák szerint a bor részlegen érdemes kóvályognunk, és ha valaki felkelti az érdeklődésünket, nincs más teendőnk, mint finoman nekiütközni a bevásárlókocsinkkal, így ő dönthet arról, hogy viszonozza-e az ismerkedési szándékunkat. A WION indiai angol nyelvű hírcsatorna szerint az ananászon túl további élelmiszerekre is figyelnünk kell.

Ha csokoládét látunk a másik kocsijában, akkor komoly kapcsolatot szeretne, de ha ahelyett salátát szúrunk ki a termékek között, akkor valamilyen laza viszonyban gondolkodik.

A Mercadona bevásárlóközpontokban történő ismerkedés sikerének híre valóságos lavinát és forgalomnövekedést indított el, így a konkurens üzletláncok, a Lidl és a Carrefour is csatlakoztak a trendhez, és marketingkampányokkal hívták fel rá a figyelmet. Madridban arról számoltak be, hogy a fiatalok gyakran nem vásárolnak semmit, csupán a boltokat elárasztva keresik a párjukat. És akad olyan is, aki ananásznak öltözik be. Sőt egyéb vicces tapasztalatokról is hallhatunk, amelyekben valamilyen kreatív módon próbálnak kapcsolódni a jelenséghez.

Ezek a történetek arra is felhívják a figyelmet, hogy egy videónak mekkora hatása lehet, látható módon társadalmi szokást is formálhat. A TikTok ma már az egyik legközkedveltebb közösségi platform: a globális közönségének nagyjából 50%-a 34 év alatti, 32,5%-a pedig 10 és 19 év közötti néző. A tiktoktrendek meghatározhatják a szófordulatainkat, az öltözködésünket, az identitásunkat, a világszemléletünket, a zeneipart, az üzleti marketinget is.

Bizel, A. A., Sharma, (2024). A social media trend: How does TikTok influence adults? Pearson Journal. 1 – 15.

WION. (2024). Love in a supermarket: Spanish have new dating strategy | Gravitas | World News | WION. YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=WlYj3UFoYUY

Hedgecoe. (2024). Spain’s 'pineapple-gate' sparks hopes of romance and shop chaos. BBC News. https://www.bbc.com/news/articles/c8rx2xvj237o